Program konferencji 2016

III Konferencja
TECHNIKI DOBREJ EDUKACJI
Współpraca

Gdańsk, 18-19 sierpnia 2016
Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdańskiego, ul. Wita Stwosza 57


Ramowy program


Dzień pierwszy - czwartek, 18 sierpnia 2016

Godz. 10.30-13.00. aula 3

Otwarcie konferencji, dr Hanna Furmańczyk, Prodziekan ds. Rozwoju i Promocji Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki UG, Katarzyna Hall, prezes Stowarzyszenia Dobra Edukacja
Powitanie uczestników konferencji przez Zastępcę Prezydenta Miasta Gdańska ds. polityki społecznej, Piotra Kowalczuka

Wystąpienia wprowadzające:
Technologia informacyjna w edukacji - konsekwencją czytelnej idei pedagogicznej..., prof. Stanisław Dylak, UAM
Biologia wyjątkowości, czyli dlaczego potrzebna jest nam edukacja spersonalizowana?, dr Marek Kaczmarzyk, UŚ
Przedstawienie wyników badań realizowanych w ramach projektu Współpraca na rzecz dobrej edukacji, Natalia Bojarska, IDE
Edukacja spersonalizowana w Akademiach Dobrej Edukacji, Katarzyna Hall, SDE


Godz. 13.00-14.00. Obiad, bufet na Wydziale Nauk Społecznych UG, ul. Jana Bażyńskiego 4


Godz. 14.00-15.30. aula 3
I sesja plenarna. Nie-klasowo-lekcyjnie, bez tradycyjnego oceniania, czyli jak? Prowadzenie sesji red. Joanna Cieśla, Polityka
Dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli organizacji i szkół: Zespół Szkół Publicznych w Radowie Małym (Ewa Radanowicz - dyrektor), Fundacja Bullerbyn (Marianna Kłosińska - prezes), Akademia Dobrej Edukacji w Gdańsku (dr Anna Florek - dyrektor), Fundacja trzy czte ry! (Agnieszka Kudraszow - prezes), Montessori Mountain School z Przyłękowa (Ewa Kaliszuk - dyrektor)

Godz. 15.30-16.00. Przerwa kawowa

Godz. 16.00-17.30. aula 3
II Sesja plenarna. W szkole mentorzy lub tutorzy i co dalej? Prowadzenie sesji dr Adam Jagiełło-Rusiłowski, UG
Dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli organizacji i szkół: Akademia Dobrej Edukacji w Jarocinie (Marta Kondys, mentor), Autorskie Licea Artystyczne i Akademickie we Wrocławiu (Ewa Mizera Raczkowska - dyrektor Społecznego Liceum Sztuk Plastycznych), Fundacja Dorastaj z Nami (Marta Rowicka - koordynatorka pracy doradców edukacyjnych), Instytut Dobrej Edukacji (Rafał Nowicki - mentor), Stowarzyszenie WIOSNA (Anna Torczyńska - koordynator krajowy w AKADEMII PRZYSZŁOŚCI)

Godz. 17.30-19.00. aula 3
III Sesja plenarna. Zuchy - czyli jak włączać uczniów niezwyczajnych? Prowadzenie sesji prof. Urszula Bartnikowska, UWM
Dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli organizacji i szkół: Akademia Dobrej Edukacji w Warszawie (Jacek Staniszewski - dyrektor), Krajowy Fundusz na rzecz Dzieci (Maria Mach - dyrektor Biura), Milickie Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci i Osób Niepełnosprawnych (Alicja Szatkowska - prezes), Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym, koło w Gdańsku (Katarzyna Świeczkowska - wiceprzewodnicząca Zarządu Koła), Zespół Szkół Bednarska im. Maharadży Jama Saheba Digvijay Sinhji (Agata Jabłońska-Stryjek - dyrektor Wielokulturowego Liceum Humanistycznego)



Dzień drugi - piątek, 19 sierpnia 2016

Godz. 9.00-10.30. aula 3
IV sesja plenarna. Współpraca Wydziału Matematyki, Fizyki i Informatyki z pomorskimi szkołami w trakcie Roku Matematyki na Pomorzu. Przygotowanie i prowadzenie sesji: prof. Antoni Augustynowicz, UG, dr Agnieszka Demby, UG
Wystąpienie wprowadzające: Nauczyciel jako popularyzator nauki, dr Agnieszka Demby, UG
Rozbudzanie zainteresowań najmłodszych uczniów, dr Elżbieta Mrożek, UG
Popularyzowanie nauki w kontekście imprez okolicznościowych, dr Aneta Gospodarczyk, UG
Pokazywanie zastosowań wiedzy i rozwijanie logicznego myślenia metoda warsztatową, dr Adrian Karpowicz, UG
Rozwijanie świadomości finansowej wśród uczniów, dr Piotr Zwierkowski, UG
Organizowanie meczów matematycznych dla uczniów, dr Jacek Gulgowski, UG
Organizowanie obozów naukowych dla uczniów, Adam Dzedzej, UG
Podsumowanie: Sposoby na zmianę postrzegania matematyki w społeczeństwie, dr Iwona Krzyżanowska, UG

Godz. 10.30-11.00. Przerwa kawowa

Godz. 11.00-12.30. aula 3
V sesja plenarna. Jak do organizowania współpracy możemy wykorzystywać technologie? 
Przygotowanie i prowadzenie sesji: prof. Marek Bednarczyk, PJATK, Wiesław Kopeć, PJATK
Historia jednak się powtarza? Trzeba znowu wymyślić szkołę..., prof. Lech Mankiewicz, Centrum Fizyki Teoretycznej PAN
Wiarygodność metodą WebQuest: informatyka społeczna w akcji, Wiesław Kopeć, PJATK
Szkolna platforma eLearningowa jako wprowadzenie ucznia do współczesnych metod komunikacji w życiu zawodowym, Artur Dyro, Learnetic
Kwalifikacja organizatora edukacji spersonalizowanej jako efekt współpracy Instytutu Dobrej Edukacji i PJATK, Joanna Berdzik, IDE
Pomysły na wykorzystanie platformy Arduino w nauce programowania, Tadeusz Puźniakowski, UG
Wykorzystywanie technologii do komunikowania się uczniów i nauczycieli w Akademiach Dobrej Edukacji, Jacek Staniszewski, IDE


Godz. 12.30-13.30. Obiad, bufet na Wydziale Nauk Społecznych UG, ul. Jana Bażyńskiego 4


Godz. 13.30-15.00.
Sesja pracy w grupach koncepcyjnych:
A. Jak organizować w szkole współpracę z rodzicami? (główny adresat: mentorzy, kandydaci na mentorów), moderatorki: Monika Banach, ADE w Gdańsku, Anna Cieślak, ADE w Warszawie, s. 309
B. Jak organizować współpracę uczniów i nauczycieli w edukacji przedmiotowej? (główny adresat: nauczyciele przedmiotowi), moderatorzy: dr Anna Florek, ADE w Gdańsku, Jacek Staniszewski, ADE w Warszawie, s. 310
C. Jak organizować współpracę uczniów we wczesnej edukacji? (główny adresat: nauczyciele przedszkolni i wczesnoszkolni), moderatorki: Aleksandra Skorupa, ADE w Warszawie, Anna Kowalska, ADE w Warszawie, s. 311
D. Jak dzięki współpracy w szkole i w gminie po "dobrej zmianie" mieć Dobrą Edukację? (główny adresat: samorządowcy, dyrektorzy szkół), moderatorka: Katarzyna Hall, SDE - aula 3

Godz. 15.00-15.30. Przerwa kawowa

Godz. 15.30-17.00. aula 3
VI sesja plenarna. Jak współpracujemy w gminach i w szkołach? Przygotowanie i prowadzenie sesji: Katarzyna Hall, SDE
Sprawozdanie z pracy w grupach koncepcyjnychInformacja o wynikach ankiety dla nauczycieli i uczniów Akademii Dobrej Edukacji o uczeniu się i współpracy, Katarzyna Kichler, IDE
Zadania przy pracach nad Programem Dobrej Edukacji po "dobrej zmianie", Katarzyna Hall, SDE
Odniesienie się do przedstawionych wyników oraz planu prac przedstawicieli poszczególnych Akademii - dyskusja panelowa
Podsumowanie dyskusji i zamknięcie konferencji