Program konferencji 2014

TECHNIKI DOBREJ EDUKACJI 2014
Nowe trendy w edukacji




Dzień pierwszy - wtorek, 19 sierpnia




I. Godz. 9.00-11.00. Audytorium nr 2. Obrady plenarne. Program Dobrej Edukacji odpowiedzią na potrzeby ucznia niezwyczajnego. Wprowadzenie i prowadzenie sesji dr hab. Michał Federowicz, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych


Dzisiejsi uczniowie są niezwyczajni, jaka szkoła jest im potrzebna?, prof. dr hab. Jolanta Choińska-Mika, Instytut Badań Edukacyjnych. 20 minut


Struktura i cele Programu Dobrej Edukacji, Katarzyna Hall, prezes Stowarzyszenia Dobra Edukacja. 20 minut


Wspieranie ucznia w planowaniu własnego rozwoju, Katarzyna Kichler, dyrektor Poradni Akademii Dobrej Edukacji. 20 minut


Pierwszy rok pracy Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku - informacja zwrotna, Hanna Kryszewska, Uniwersytet Gdański. 10 minut


Dyskusja. Ustalenia do dalszej pracy. Informacje organizacyjne



Godz. 11.00-11.30. Przerwa kawowa



II. Godz. 11.30-13.30. Praca w grupach koncepcyjnych. Celem pracy jest podzielenie się doświadczeniem w trzech obszarach dotyczących organizacji pracy ADE.


A. Sala 209. Organizowanie wspierania ucznia w planowaniu własnego rozwoju. Jak motywować uczniów? Jak wspierać ich w podejmowaniu odpowiedzialności za własny rozwój? Dzielenie się doświadczeniem i ewaluacja procedur pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Moderatorka - Katarzyna Kichler, dyrektor Poradni Akademii Dobrej Edukacji


B. Sala 116. Organizowanie edukacji przedmiotowej. Jak i dlaczego staramy się łączyć przedmioty? Jak i dlaczego uczymy bez ocen? Do czego mogą przydawać się technologie? Dzielenie się doświadczeniem i ewaluacja sposobu organizacji pracy. Moderatorka - Anna Florek, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Gdańsku


C. Sala 227. Organizowanie wczesnej edukacji. Jakimi metodami pracować w grupach zróżnicowanych? Dzielenie się doświadczeniem i ewaluacja programu wczesnej edukacji. Moderatorka - Beata Staniszewska, dyrektor Akademii Dobrej Edukacji w Warszawie



Godz. 13.30-14.30. Przerwa obiadowa



III. Godz. 14.30-15.30. Audytorium nr 2. Plenarne podsumowanie pracy w grupach koncepcyjnych. Prowadzenie Katarzyna Hall



Godz. 15.30-16.00. Przerwa kawowa



IV. Godz. 16.00-18.00. Zajęcia do wyboru


Sala 116. Warsztaty dotyczące współpracy internetowej nauczycieli wszystkich Akademii Dobrej Edukacji, adresowane zarówno do nauczycieli istniejących Akademii, jak i do potencjalnych organizatorów i nauczycieli kolejnych Akademii, Jacek Staniszewski, Stowarzyszenie Dobra Edukacja, Instytut Badań Edukacyjnych


Sala 227. Rozmowy na temat projektowanych zmian w prawie oświatowym dotyczących oceniania oraz innych wchodzących w życie zmian mających wpływ na jakość edukacji, Katarzyna Hall, Stowarzyszenie Dobra Edukacja




Dzień drugi - środa, 20 sierpnia




V. Godz. 9.00-10.30. Zajęcia do wyboru


Sala 116. Warsztaty z korzystania z Internetowej Platformy Edukacyjnej Polskich Szkół Internetowych Libratus, przeznaczone dla nauczycieli Akademii Dobrej Edukacji im. Macieja Płażyńskiego w Gdańsku, Gaweł Warykiewicz i Piotr Wilk, Polskie Szkoły Internetowe Libratus


Sala 227. Rozmowy na temat ewaluacji programu wychowania oraz programu profilaktyki Dobrej Edukacji, a także założeń opieki mentorskiej, na podstawie raportów ewaluacyjnych Hanny Kryszewskiej, Katarzyna Kichler, Poradnia Akademii Dobrej Edukacji i Hanna Kryszewska, Uniwersytet Gdański



Godz. 10.30-11.00. Przerwa kawowa



VI. Godz. 11.00-13.30. Audytorium nr 2. Obrady plenarne. Technologie pomocą w personalizacji edukacji. Wprowadzenie i prowadzenie sesji prof. dr hab. Marek Bednarczyk, dziekan Wydziału Informatyki w Gdańsku PJWSTK.


E-zasoby e-nauczyciela dla e-ucznia. Przykłady e-sukcesów edukacyjnych, Jacek Ścibor, ekspert w projekcie Ośrodka Rozwoju Edukacji "E-podręczniki do kształcenia ogólnego". 30 minut


Otwarte i komercyjne e-zasoby - symbioza czy konkurencja? Omówienie na przykładzie interaktywnej wersji Naszego Elementarza, Artur Dyro, współzałożyciel i prezes firmy Learnetic S.A. 15 minut


Personalizacja jako kierunek nowoczesnej edukacji – przykłady rozwiązań, Monika Mizerska, odpowiedzialna w firmie Young Digital Planet SA za kreowanie i rozwój multimedialnych produktów edukacyjnych dla uczniów i nauczycieli. 15 minut


MyEnglishLab - skuteczne wspomaganie i monitorowanie pracy własnej ucznia, Marek Jędryka, Pearson Central Europe. 10 minut


Wspomaganie nauczycieli w stosowaniu optymalnych rozwiązań metodycznych sprzyjających skutecznemu i przyjaznemu uczniowi nauczaniu – na przykładach z projektów realizowanych przez ORKE, Anna Dubiecka, Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych. 10 minut


Dobry program na edukację, Iwona Brzózka-Złotnicka, Anna Karczewska, koordynatorki programu "Mistrzowie Kodowania". 10 minut


Druk3D: Inżynieria odwrotna - umiejętnością XXI wieku, Andrzej Burgs, Sygnis Sp. z o.o. 10 minut


Pytania i dyskusja.



Godz. 13.30-14.30 Przerwa obiadowa



VII. Godz. 14.30-16.00. Praca w grupach bloków programowych. Zadaniem grup jest ocena kompletności przygotowanych materiałów programowych oraz rozważenie wykorzystania w pracy ADE zaprezentowanych możliwości technologicznych.


Sala 209. ZDROWI i PIĘKNI (Przygotowanie do dbałości o siebie i innych oraz Przygotowanie do uczestnictwa w kulturze)


Sala 116. POLIGLOCI i BOGACI (Posługiwanie się językami obcymi oraz Rozumienie rzeczywistości społecznej)


Sala 227. ROZUMNI i LOGICZNI (Rozumienie rzeczywistości przyrodniczej oraz Posługiwanie się językiem matematyki i informatyki)



Godz. 16.30-17.00. Przerwa kawowa



VIII. Godz. 17.00-18.00. Audytorium nr 2. Plenarne podsumowanie pracy w grupach bloków programowych. Prowadzenie Katarzyna Kichler